måndag 8 juli 2013

NU JÄKLAR SKA JAG ÖVERTRÄFFA MIG SJÄLV MED YTTERLIGARE ETT INLÄGG.......

Idag har det varit tropisk värme här i Roslagen. Luften har stått helt stilla och temperaturen har varit alldeles för hög för min smak. Och några som inte gillade värmen var valparna. Dom har gnytt och vandrat omkring i lådan för att söka svalka så jag insåg att jag var tvungen att fixa ett nytt boende åt dom.
Sagt och gjort, valplådan åkte ut och in kom en valphage. Så från en 1:a med kokvrå är det nu som en 3:a med kök i valparnas värld. En hörna med mjukt och skönt och ombonat. Två hörnor med kalla blöta handdukar så att dom kan välja om dom vill svalka magen och sova skönt, eller om dom framåt natten känner sig lite ruggiga och vill sova på det varma mjuka. Sedan är resten av hagen tidningar och vattenskål. Visserligen är 3 veckors valpar lite små för att förstå hur man dricker vatten ur en skål, men några av dom har faktiskt varit där och provat en slurk.
Jag berättade ju igår att jag hade dom första valpköparna här, som ganska snart hittade "sin" tik. Och idag fick jag lite bilder som Micke och Johanna hade tagit så nu tänkte jag plåga er med lite fler gulliga valpbilder om ni orkar. Och jag tror nog ni kan gissa vilken av de svarta som ska flytta hem till dom;)








1 kommentar:

  1. Dom är så söta så man blir lite tårögd! MargaretaMärta

    SvaraRadera