torsdag 9 augusti 2012

Tidstjuvarna













Här kommer så äntligen några bilder på mina tidstjuvar. Hade sån tur att jag fick hjälp av Emma Brantsjö, http://windleaf.se/, som kom hit med sin kamera och ett stort mått tålamod. Jag är ju en obotlig tidsoptimist som tror att jag ska hinna med allt och lite till. Vilket jag alltså inte har hunnit, med tanke på att ni har fått vänta på nya bilder här på bloggen. Dom små liven har åsikter om saker och ting och vill helst vara ute i trädgården och springa mest hela sin vakna tid. Och när dom behagar sova så försöker jag hinna med att städa upp diverse ofog som dom har haft för sig, typ slaktade blommor, tuggade pinnar som ligger utspridda som flis. Idag hade jag råkat glömma en tidning på trädgårdsbordet, som hade blåst ner och innan jag hann blinka var den förvandlad till konfetti, snyggt utspridd på gräsmattan.
Sånt är livet med en valpkull!
Alla mår prima och nu börjar det närma sig avresa och avsked. Sorgligt men också roligt för er som ska få hämta hem er lilla valp.
På söndag kommer veterinären hit och besiktigar dom samt ger den första vaccinationen och ett chip i nacken.
Namn har dom fått också dom rackarna. Såna där tjusiga namn som bara står i stamtavlan och som oftast aldrig används mer än någon enstaka gång under hundens liv. Och som vanligt var det total panik när jag skulle hitta på den här kullens namn. Vilket tema, vilken bokstav osv.
Jag brukar döpa valparna på mammans första bokstav i stamtavlan, vilket skulle ha blivit J den här gången. Men, det fanns helt enkelt inga namn på J som jag tyckte om. Så då fick jag tänka om och eftersom hon heter Jigsaw Puzzle så gick jag lite på det temat, dvs spel och pyssel.
Sällskapsspel på engelska fick det bli. Så nu heter valparna
H - Guideline's Spank The Monkey
H - Guideline's Seven Wonders
H - Guideline's Noble House
H - Guideline's Scrabble Dash
H - Guideline's Monopoly Deal
T - Guideline's Hit The Hat
T - Guideline's Dot Card

Det var allt för idag. Nu är det dags för sista språngmarschen innan det är sovdags. Ny dag, nya upptåg imorgon.

2 kommentarer:

  1. Wonderful kids! I'm in love! Good luck to them all!!!

    SvaraRadera
  2. äntligen!! underbara närbilder, sååååååååååå söta!!!! kommer att sakna dom när dom flyttar till nya hem! fast, egetligen, vi har ju den allra sörtaste och bästa redan!!! märtamargareta

    SvaraRadera