söndag 8 juli 2012

Teknikens under

Jag får en del undringar från Er som följer valparna här på bloggen, hur man gör om man vill lämna en kommentar eller bara skicka en hälsning så där i största allmänhet. Och att det tydligen är svårt.
Så nu har jag försökt själv och har lite råd om hur Du kan göra.
Under varje inlägg finns det en textrad där det står "inga kommentarer". Eller, om det skulle vara någon som har kommenterat, så står det t ex "2 kommentarer".
Då klickar du där och kommer till ett kommentarsformulär med en ruta där du ska skriva din text. När du har gjort det så tittar du under textrutan, där det står "Kommentera som:
Klicka på pilen till höger och då får du upp en massa alternativ.
Antingen väljer du ANONYMT. Det är ju bara att du skriver under texten med ditt namn så vet jag vem du är. Och då blir det ju inte anonymt.
Eller så väljer du NAMN/WEBADRESS. Här räcker det med att du skriver ditt namn.
Klicka sedan på PUBLICERA och du får en uppmaning att skriva de krumelurer du ser i rutan (oftast en massa bokstäver som är skrivna lite hullerombuller och ser lite konstiga ut) och sedan vidare till PUBLICERA igen, och vips så har du lämnat ett avtryck i min blogg.
Det låter svårare än vad det är, till och med jag lyckades när jag gjorde några testkommentarer, och det vill inte säga lite det;)


Visst kan du skriva ett vanligt vykort med en hälsning också om du hellre vill det. Men det tar ju sån tid och jag undrar om brevbäraren vet hur man gör när man delar ut sådana nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar