torsdag 21 juni 2012

Fladdermössliknande



Jag vet egentligen inte varför, men jag får alltid associationer till fladdermöss när jag ser nyfödda valpar. Kanske inte lika mycket gula som svarta. Men ändock, deras muslika huvuden med de små öronen som står rakt ut och ser helt felplacerade ut.
Det är svårt att tänka sig att de om ett par veckor är så söta att man helt glömmer allt annat än att det är Labradorer.
Allt är lugnt och fridfullt i lådan och det enda som sker är att äta och sedan det som är en naturlig följd av detta. Nellie ligger mest hos dem, men vill även delta i husets vanliga rutiner. Och vill man ta sig något att äta så får man smyga upp kylskåpsdörren, annars poppar hon upp ur lådan som skjuten ur en kanon och de eventuella valpar som har sugit sig fast i en tutte, flyger av snabbt. Ja precis, flygande fladdermöss var det.
Idag fick jag en present av min kära man. En trådlös Web kamera. Som nu är monterad vid valplådan och installerad i både iPhone och iPad så att jag hela tiden kan se vad som sker där. Som t ex om jag måste gå ut och göra annat, kan jag bara klicka mig in i telefonen och se att allt är lugnt och att ingen valp har hamnat på villovägar. Fiffig mockapär, jag tror faktiskt jag gillar teknikåldern trots att jag ibland försöker förneka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar